Teachable Machinerentzako tutoriala duzu hau; jatorrizko tutoriala hemen duzu ingelesez, Barron Webster-en eskutik. Hemen aurkituko dituzu hango azalpenak euskaratuta.
Teachable Machine webgunean oinarritutako tresna bat da, ikaskuntza automatikorako ereduak azkar, erraz eta guztiontzako eskuragarri egiten dituena.
Tutorial honetan, ikaskuntza automatikoko eredu bat sortuko dugu, irudiak erabiliz banana heldutasun maila antzemateko. Ez duzu zertan banana bat erabili behar horretarako, kolorez aldatzen den edozein fruta erabil daiteke, edo, hiru objektu desberdin.
Hasteko, Teachable Machinera joango gara eta irudien proiektua zabalduko dugu.
Nola entrenatu
Makina entrenatzen hasteko, lehendabizi kategoria edo klase ezberdinak sortu behar ditugu, erakusteko. Lau klase egingo ditugu hemen: bata, berdeegi diren bananentzat, bestea, helduta dauden bananentzat, eta bestea, helduegiak diren bananentzat, eta azkenik beste bat, bananarik ez dagoen irudientzat.
Orain klase bakoitzaren laginak erakutsiko ditugu ikasteko. Kasu honetan, bananaren irudiak baino ez dira izango; beraz, has gaitezen “berdeegia” den banana batekin.
Gero, banana “heldu” batekin gauza bera egingo dugu:
Eta platano “helduegiekin” beste bat:
Eta azkenik, bananarik gabeko irudiekin beste bat. Kontuan izan eskua ere erakusten ari garela bananarik gabe, ez ditzan bakarrik eskuak ikusi bananadun klaseetan; korrelazio bat eginez, esanez irudi batek esku bat eduki behar duela heldu gisa sailkatzeko/etab.
Orain, klase guztiak prest ditugunez, “entrenamenduan” klik egin dezakegu…
Eta, eskuinean, aurreikus ezazu ea ereduak funtzionatzen duen.
Probatu beharreko gauzak
OK, orain funtzionatzen dabilela, probatu dezakezu nola funtzionatzen duen, eta are dibertigarriagoa, noiz ez dabilen. Saiatu ereduak funtzionatzen duen lekuaren ertzak aurkitzen: ikaskuntza automatikoak mugak ditu eta!
Gogoratu ordenagailuarentzat irudiak zenbakiak eta pixel-patroiak baino ez direla.
Orduan, benetan ez diozu platano bat zer den erakutsi… erakusten dioguna hau da, hondo baten kontra dagoen forma hori bat, platano heldu bat bezala etiketatuta dagoena; pixelak baino ez dira ordenagailuarentzat.
Eta horregatik, nahasteko modu asko daude. Orduan, ikus ditzagun batzuk:
Bi banana
Adibidez, aldi berean bi banana mantentzen baditugu, modeloak ez du sekula ikusi entrenamenduan zehar horrela ikusten ziren laginik, eta, beraz, nahastu daiteke.
Hondoak eta argiztapena
Edo saia zaitez bananak beste hondo batean ebaluatzen, kolore desberdineko horma batean bezala, oraindik funtzionatzen al du?
Testuinguru berri honetan, klase batzuk pixka bat nahasten dira…
Beraz, lagin gehiago erantsiko dizkiogu klase bakoitzari, banana hondoan duela.
Bananen irudi gehiago erantsi daitezke hainbat ingurunetan, eredua sendoagoa izan dadin, hondo ezberdinetan funtzionatu ahal izateko. Bananoen lagin batzuk gehitu ditugu horretarako eta, beraz, eredua hobea da orain:
Internetetik bananen argazki mordoa igotzen ere saia zaitezke, bananen irudi multzo sendoagoa lortzeko, edo hainbat lekutan dauden pertsonekin datu multzo batean elkarlanean aritzeko.
Saiatu engainatzen!
Banana baten marrazki bat! Edo banana baten antza duen jostailu bat! Ikus ezazu nola erantzuten dien ereduak irudi desberdinei, eta ea aurki dezakezun entrenatzeko modu bat, nahastu ez dadin.
Frutekin lotutako beste erronka dibertigarri batzuk
Jakina, ez ditugu bananak erabili beharrik Teachable Machine erabiltzeko. Sagar mota desberdinekin ereduak egin zenitzake, kalabazak, kalabazak eta abar.
Zurea sortu nahi?