STEAMsare: ikastetxeak eta enpresak saretzen

2019. urtea amaitzearekin batera, Innobasquen egoitzan bilera izan genuen STEAMsarean Innobasquekin batera lankidetzan ari garen ikastetxeok eta Innobasque berak.

Zer da STEAMsare?

Hezkuntza Sailaren hitzetan, STEAMsare programa da STEAM hezkuntza bultzatuko duen programa, Euskadin eskola, enpresa eta eragile zientifiko-teknologikoen sare bat sortzeko helburuarekin. Berrogeita hamar bat ikastetxe eta eragile sozioekonomikok bat egin dute Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak sortutako programarekin.

Zeintzuk dira STEAMsareren premisak?

  • STEM lanbideen irudi positiboa eta errealista garatzea: lanbideen eta profesionalen errealitatea erakustea
  • Zientziaren eta teknologiaren esanahia eta balioa
  • Bokazioak inspiratzea, emakumezko ikasleei arreta berezia eskainiz
  • Curriculuma aberastea: eskolaren eta enpresaren arteko lana
  • STEM diziplinen irakaskuntza
  • STEAM trebetasunak ikastea
  • % 50 egiten +% 50 entzuten
  • Jarduera “bakarren” katalogoa: ez dira beste programa batzuetan eskaintzen

Zein enpresa eta eragile zientifikok hartuko dute parte STEAMsaren?

Hiru lurralde historikoetako arlo industrialeko 21 enpresak eta eragile zientifiko-teknologikok hartuko dute parte, sare publikoko zein itunpeko 37 ikastetxerekin batera. Parte hartuko duten konpainiak, honako hauek dira: Aernnova Aerospace, Alcorta, AVS, Burdinola, CIC Energi GUNE, Cikautxo, DOMUSATEKNIK, Egile, Eika, Ekintza Lantegia, Fagor Arrasate, Danobat Taldea, Fagor Taldea, Ulma Taldea, Ideko, Kide, Leartiker, Maier, Mecanizados Gurrutxaga, Pixel Sistemas eta Sidenor

Teknologia altuko euskal industria-sektoreetako enpresak dira, hala nola aeronautika, manufaktura aurreratua edo siderurgia.

Eta nola lan egingo da?

  • Aurretiko lana ikasgelan: arazo-egoera

Enpresako profesionalarekin prestakuntza-esperientzia izan aurretik, ikasgelan lan bat egingo da ikasleek konpondu behar duten arazo-egoera bat aurkezteko:

Enpresaren eta ikastetxearen arteko lankidetza testuinguruan kokatzea prestakuntza-jarduera honetarako:

  • Curriculumarekiko harremana
  • Lanbide-jardunarekiko/bokazioarekiko harremana
  • Eguneroko bizitzarekiko harremana

Jarduera aprobetxatzeko behar diren baliabideak prestatzea (galdetegiak, informazioa aldez aurretik bilatzea, arazo-egoerak aldez aurretik aztertzea …)

  • Prestakuntza-jarduera

Prestakuntza-jardueraren helburua izango da aldez aurretik ikasleei aurkeztu zaien arazoaren konponbideari erantzutea. Profesionalak etengabe aipatu behar du.

Eta nolako jarduerak proposatzen dira lankidetza egiteko?

Ereduzko sei jarduera proposatzen dira, gidoi orientagarriak emateko:

1) Ikasgelan aditua (gonbidatuen hitzaldia JETNETen)

Profesional batek gai bat garatzen du, arazo-egoera gisa planteatua eta gaiaren curriculumean sartuta dagoena, lanbide-esperientzian oinarrituta eta enpresaren jardueran oinarrituta.

2) Enpresara bisita

Ikasleek enpresa bat bisitatzen dute, bertako profesionalek azaldu diezaieten nola erantzuten zaion aurkeztutako arazo-egoerari, eta sektore horretako lana esperimentatu dezaten.

3) Enpresa tailerra

Ikasleek enpresako praktika profesionalaren simulazioa egiten dute (role playing), profesional batek orientatuta/gidatuta. Ikastetxean edo enpresan gara daiteke.

4) Adituekin bilera

Ikasleek arazo-egoera konplexu baten alderdiak lantzen dituzte ikasgelan. Ondoren, arazo konplexu horri erantzungo dion enpresa bat bisitatuko dute, talde bakoitza lanean aritu diren arloan adituak diren profesionalekin harremanetan jar dadin.

Azkenik, talde bakoitzak gainerakoekin partekatzen du profesional espezialistarekin landutakoa eta eztabaidatutakoa, eta arazoaren egoerari erantzuten zaio.

5) Egun bat enpresan

Ikasle gutxi batzuek lanaldi osoa igarotzen dute enpresa batean, profil eta lanpostu desberdinak ezagutzeko eta, horrela, teknikari bakoitzaren lana ulertzeko.

Ikasle bakoitzak ordu bat pasatzen du enpresako lau langilerekin, zeregin eta ardura desberdinekin. Langile horiek zer espazio hartzen duten, erabiltzen dituzten tresnak edo programak, gainerako langileekin nola komunikatzen diren eta abar ere ikusten ditu.

Enpresan lanaldia amaitu ondoren, ikasleek beren esperientzia partekatzen dute gainerako lankideekin.

6) Enpresa erronka

Enpresa bateko profesional batek aurkeztutako erronka espezifiko baten gainean lan egiten dute ikasleek.

Ikasleek taldeka lan egiten dute ikasgelan, irakasleak bideratuta, erronka konpontzeko. Enpresara jo dezakete behin, langile espezializatuei elkarrizketak eginez informazioa zabaltzeko. Eta langile espezializatuekin harremanetan jar daitezke bitarteko telematikoen bidez, gai zehatzak argitzeko.

Jarduera amaitzeko, ikasleek enpresaren erronkari irtenbidea emango diote.

Urtarrilaren amaieran hurrengo bilera izango dugu Innobasquen egoitzan eta ikasturte honetan bertan lankidetzan hasteko aukerarekin hasiko gara.

Horretarako, Unamuno BHIn bertan azalduko dugu STEAMsarea urtarrilaren hasieran bertan.

Zabaldu!