Datuak, baldintzak eta hautapena

Gaurkoan Micro:bit fundazioak sortutako bost ikasgaiko sorta baten laugarren unitatea argitaratuko dugu. Ikasgai hauek Aitortu-PartekatuBerdin 4.0 Nazioartekoa (CC BY-SA 4.0) lizentziapean daude.

9-10 urte bitarteko ikasleei zuzenduta daude ikasgaiak eta ikasleek datuen inguruko hainbat gauza ikasiko dituzte hainbat jardueren bidez.

Ikasgai hauetako batzuetan Micro:bit plaka fisikoa ere erabiliko da, nahiz eta simulagailua ere erabil daitekeen.

Unitateak 60 minutu inguruko bost ikasgai ditu:

  1. Datuak ulertu, lokalizatu eta erabiltzeari buruzko ikerketa ikasgaia
  2. Micro:bit-en sentsoreak arakatzen
  3. Jarduera desentxufatua sentsoreekin gailuak diseinatzen
  4. Algoritmoetan eta programetan sentsoreak erabiltzen
  5. Laguntzaile digitalak programatzea

Bagoaz ba, laugarren unitatearekin:

Sarrera

Ikasleek Micro:bit-aren sentsoreek bildutako datuak programetako baldintza gisa arakatuko dituzte, gero planifikatu, programatu eta probatu Micro:bit-en tenperatura abisatzeko sistema gisa.

Ikaskuntzaren helburuak

  • Datuak hautapenean baldintza gisa erabil daitezkeela jakitea
  • Programetan datuen balioa aldatzearen ondorioak aztertzea
  • Datuak baldintza gisa erabiltzen dituzten programak idaztea

Beharko duzuna

Deskarga daitezkeen baliabideak:

  • Ikasgaiaren plana
  • Ikasgaien diapositibak
  • HEX fitxategiak

Beste baliabide batzuk:

Diapositiben inprimaketak, papera –orri handiak, MakeCode editorea, mikro: bits (aukerakoa), mikro: bit bateria paketeak (aukerakoa)

Ikasgaiaren plana

Sarrera: Programak eta Algoritmoak alderatzea (10 minutu)

Erakutsi ikasleei 3. diapositiba , eta eman diapositibaren inprimaketa, azaldu azken ikasgaian erabili zuten algoritmoa erakusten duena, kaleko argi automatizatu batek nola funtziona dezakeen erakusten duena eta programa algoritmo honen irudikapena dela mikro: bit argi automatizatu gisa.

Eskatu ikasleei binaka eztabaidatzeko non irudikatzen diren programan algoritmoen atal desberdinak eta haiek inprimatutako oharrak egiteko hori erakusteko (horren adibide osatu bat 4. diapositiban dago ). Nahikoa eztabaidatu ondoren, gonbidatu ikasleak haien ideiak partekatzeko. Eskatu ikasleei datuhautaketa eta errepikapen terminoek zer esan nahi duten eta programan non erabiltzen diren azaltzeko.

Sentsoreekin jolasten (20 minutu)

Micro:bit bat erabiliz, programaren kaleko argiaren hex fitxategia martxan dagoela, azaldu ikasleei 6. diapositibako programa gailuan dagoela. Micro:bit-tik ez baduzu, erabili MakeCoderen simulagailua.Programa probatzeko, ikasleek argi-maila aldatu beharko dute simulagailua erabiliz.

Gonbidatu ikasleen iradokizunak ikasgelako argiak itzaltzean zer gertatuko den jakiteko Ikasleen iragarpenak eta arrazoibide logikoa erabiltzen duten programaren irteera iragartzerakoan.

Itzali argiak eta identifikatu ez dela ezer gertatu. Itzuli programara (7. diapositiba) eta identifikatu baldintza –zero baino argi-maila handiagoa dela . Identifikatu Micro: bit-en LEDak argi-maila zero azpitik jaisten bada soilik piztuko direla. 

Gonbidatu ikasleak iradokizunak egitera programa nola alda daitekeen jakiteko, LEDak iluntzen hasten denean pizteko. Eztabaidatu ikasleen ideiak baina ez probatu.

Azaldu ikasleei euren ideiak probatu nahi dituzula arazoari irtenbide propioa aurkitzeko.

Ikasleek programak aldatu ondoren, eskatu Micro:bit-era transferitzeko eta ikasgelako argiak itzaliz probatzeko.

Tenperatura-sentsoreak erabiltzea (25 minutu)

Gonbidatu ikasleak iradokizunak egitera, ea zergatik izan litekeen erabilgarria gidari bati izozte-egoerak daudela jakinaraztea. Aurkezpeneko esteka erabiliz, ikasleei autoetako izozteak abisatzeko argiari buruzko informazioa erakusteko.

Eskatu ikasleei sentsorea nola erabil daitekeen iradoki dezatela (sentsoreak tenperatura egiaztatzen du: tenperatura 5ยบ Celsius baino txikiagoa bada, izozteak abisatzeko argia bistaratzen du).

Eman orri handiak eta LED planifikatzailea (12. diapositiba). Eskatu ikasleei lagun batekin lan egiteko algoritmoa irudikatzeko eta datuak, hautaketa eta errepikapena non erabili diren identifikatzeko (ikus 13. diapositibako adibidea).

Azaldu ikasleei algoritmoa Micro:bit-en programa bihurtuko dutela MakeCode editorea erabiliz eta eman ikasleei euren programak idazteko eta probatzeko denbora simulagailuko tenperatura graduatzailea erabiliz.

Urteko sasoiaren arabera, programa probatzeko aukera izan daiteke Midro: bit-ak ikasgelaren kanpoan jarriz edota hozkailu baten sartuz. Eman denbora nahikoa behar den tenperatura izan dadin. iristeko, ireki hozkailua izoztearen ikurra bistaratzen ari den ikusteko.

Sentsoreekin araztea (5 min)

Eman 10. diapositibaren kopiak eta erabili irudiko esteka MakeCode fitxategiaren arazketa sentsoreekin irekitzeko . Erabili tenperatura graduatzailea tenperatura aldatzeko eta eskatu ikasleei zer gertatzen den behatzeko (ezer ez — programako irudia ez da bistaratzen ).

Eskatu ikasleei binaka lan egiteko eta euren programaren kopia komentatzeko akatsak non dauden eta nola konpondu daitezkeen identifikatzeko.

Nahi baduzu, erabili 11. diapositiba saioaren ikaskuntzaren emaitzak berrikusteko.

Luzapen ideiak

Ikasleek telefono adimendunetako sentsoreak eta zentzumen horiek erabiltzen dituzten aplikazioak iker ditzakete eta haien aurkikuntzak klaseari jakinarazi.

Laguntza

Kale-argien jarduerarako, ikasleek argien laguntza-fitxategi hexadeximalea erabil dezakete.

Tenperatura-sentsorearen jarduerarako, ikasleek tenperatura-sentsorearen hex fitxategia erabili dezakete.

Luzatu eta erronka

Ikasleek euren programetan oharrak eman ditzakete (blokearen eskuineko botoiarekin klik egin eta gehitu iruzkina aukeratu) errepikapena, aukeraketa eta datuak non erabili diren euren programetan erakusteko.

Ebaluatzeko aukerak

Txostenaren bidez datuak programetan nola erabil daitezkeen jakiteko ikasleek duten ebaluazio informala.

Ikasleen algoritmo eta programen ebaluazio formalagoa nahi izanez gero.

Zabaldu!